Časopis Forbes Slovensko už po šiestykrát ocenil tri desiatky talentovaných a inšpiratívnych ľudí zo Slovenska, ktorých dátum narodenia na občianskom preukaze nie je nižší ako 1989. Tento rok organizátori spojili sily so susedmi z českej redakcie.
Na pódiu sa predstavil aj jeden z tohtoročných slovenských laureátov ceny 30 POD 30 Lukáš Platinský, ktorý je spoluzakladateľom a CTO firmy Blue Vision Labs.
Za dva roky v utajení vybudovali softvér, ktorý využíva rozšírenú realitu v bežných smartfónoch. Požívajú senzory, ktoré má smartfón, aby do priestoru umiestnili elementy ako napríklad smajlíka, umiestneného na ulici pred obchodom so suvenírmi.
So spoločníkom Petrom Ondrúškom rozprávali aj o ich akvizícii, keďže firmu minulý rok predali spoločnosti Lyft (najväčší konkurent Uberu v Spojených štátoch) v odhadovanej sume 100 miliónov dolárov. Keďže Blue Vision Labs sídlia v Londýne, stala sa z nich najväčšia pobočka Lyftu mimo USA. Lyft sa v súčasnosti venuje vývoju technológie samojazdiacich áut.
Pri otázke, kto preberie zodpovednosť za autonómne auto, Peťo odpovedal: “To sa ešte len ukáže, úplne to zmení ekonomiku. Podľa mňa ľudia budú menej vlastniť autá a viac používať. Potom sa nám bude lepšie žiť v mestách.”
Rozhodnúť sa pre správneho partnera v biznise nie je jednoduché. Pre Lukáša bolo najlepším životným rozhodnutím “venovať sa technológiam, veľmi ma to baví.” Pre Peťa to boli stáže v spoločnostiach ako Facebook, Microsoft či Google.
S natáčaním videí na YouTube začal už ako 12-ročný. V detskej izbe komentoval hranie počítačových hier.
O svojej ceste porozprával Peter Altof, Slovák ocenený cenou 30pod30, ktorý má 23 rokov a všetci ho poznajú pod jeho YouTube menom Expl0ited.
Minulý rok si otvoril gastronomickú prevádzku s názvom Wafland. Práve teraz pracuje na franšízovom modeli svojho obchodu s vaflami. “Vďaka Youtubu som sa spoznal s množstvom zaujímavých ľudí, otvorilo mi to dvere. Dnes chcem dávať prácu svojim fanúšikom”.
Tí môžu pracovať vo Waflande a po spustení frenšízového modelu si založiť i vlastné podnikanie.
Rýchle pracovné a životné tempo ľudí často núti ani na chvíľu nespomaliť, čo môže byť nebezpečné. Hrozbou je tzv. “burnout”, inak povedané vyhorenie.
Časopis Forbes predstavil projekt #nevyhoreni, vďaka ktorému ľudia nájdu na stránke nevyhoreni.forbes.sk príbehy tých, ktorí si takou fázou nielen prešli, ale sa aj postavili opäť na nohy. Na začiatku veľký zápal pre vec môže z rôznych dôvodov prejsť do totálneho vyčerpania organizmu ako po duševnej, tak aj fyzickej stránke.
Podujatie 30 POD 30 zastrešuje časopis Forbes, ktorý je na trhu už jedno storočie. Jeho korene siahajú do Ameriky, kde ho vydáva rovnomenná americká spoločnosť Forbes ako dvojtýždenník.
Od roku 2010 má svoju redakciu aj na Slovensku a v našich novinových stánkoch môžete slovenské nové číslo nájsť každý mesiac. Podľa slov organizátorov, tento rok československé odovzdávanie cien 30 pod 30 zaznamenalo rekordnú účasť takmer 1000 návštevníkov.
Ak by sme chceli podujatie vystihnúť tromi slovami, boli by to: motivujúce, inšpirujúce a rozvojové. Ocenenie 30 POD 30 bezpochyby dokazuje, že máme veľa šikovných a úspešných Slovákov nielen doma ale i vo svete.
Do rebríčka, samozrejme, nie je možné zaradiť všetkých šikovných mladých ľudí, a preto mnohí ostávajú skrytí. Dôležité je však pracovať na sebe a robiť svet lepším.
Cover foto: Johannes W on Unsplash