V dvoch laboratóriách sa dvakrát do roka namixujú tímy z mladých profesionálov, freelancerov a študentov.
Spolu sú vystavení reálnemu zadaniu, majú na pomoc mentorov z úspešných slovenských startupov a IT firiem a ich spoločným cieľom je za päť mesiacov popri práci či škole vytvoriť prototyp mobilnej aplikácie alebo hry.
Cieľom je z dizajnérov, programátorov, dátových analytikov a biznis ľudí vytvoriť inovátorov malých i veľkých zmien.
„Na Slovensku máme výborných špecialistov, no chýbajú nám ľudia s kombináciou zručností z oblasti biznisu, technológií, aj dizajnu. Napríklad, ak som dizajnér, potrebujem tiež čiastočne rozumieť biznisovej stratégii pre danú hru, a rovnako vnímať aj technické špecifiká dizajnového návrhu. Ideálne je toto všetko vedieť pretaviť do riešenia. Samostatnou kapitolou v chýbajúcich zručnostiach je schopnosť pracovať s feedbackom, rešpektom a otvorenou komunikáciou,” zhrnula Lucia Šicková, Learning Chief Officer Pixel Federation.
Ako dodáva, Butterfly Effect je reakciou na stav trhu.
„Ak chcete prichádzať k inovatívnym riešeniam, multidisciplinarita a rôznorodosť sú nevyhnutné. My však nie sme vedení k takejto spolupráci, a tak sa stáva z tímovosti a rešpektovania inakosti zásadná zručnosť, ktorú sa musíme doučiť.”
Hoci je Butterfly Effect zameraný najmä na prehlbovanie vedomostí z oblasti programovania, dizajnu a biznisu, jeho zakladatelia za kľúčové považujú najmä to, že je celý zasadený práve do prostredia tímovej spolupráce.
„Ide nám o to, dať možnosť mladým talentom zamyslieť sa a pocítiť, ako sú rôzne aspekty tímovosti, skladby tímov a ich vedenie dôležité a komplexné. U nás si to vyskúšajú, so všetkým pekným aj bolestivým, čo so sebou nesie reálne učenie sa na vlastných chybách. Výhodou je, že tu majú mentorov, koučov a mnohých ďalších ľudí, ktorí si už prežili nejeden neúspech a pomáhajú im poučiť sa z toho,” povedal Branislav Kleskeň, riaditeľ organizácie LEAF.
Ako sa práca v tíme dá trénovať a cielene učiť?
Podľa Lucie Šickovej si treba tento komplexný pojem rozdeliť na drobnejšie zručnosti. Ide napríklad o zvládanie emócií, jasnú a otvorenú komunikáciu, rešpektovanie sa, stanovovanie si cieľov, prioritizáciu a efektívne riadenie (sa).
Pri tímoch, ktoré by mali prinášať inovácie, je dôležitá aj diverzita. Práve pre rozvoj týchto zručností vznikol Butterfly Effect, ktorý spoluvytvorili Lucia Šicková spolu s Branislavom Kleskeňom, Michalom Štenclom, Petrom Čerešníkom a Šimonom Šickom.
Butterfly Effect otvoril pred pár dňami registráciu do ďalšieho, už štvrtého ročníka. Tá potrvá do 19. mája a prihlásiť sa opäť môžu ako študenti, tak aj pracujúci profesionáli.
Program ponúka svojim študentom aj Fakulta informatiky a informačných technológií STU, môžu ho absolvovať ako priemyselnú stáž a získať zaň kredity.
V štvrtom kole programu budú účastníci spolu s mentormi riešiť výzvy pre open source aplikáciu, ktorá uľahčí život cyklistom, ďalej aplikáciu v spolupráci s Dobrým Anjelom, ktorá by mala pomôcť uvedomiť si silu našich malých činov či mobilnú hru na motívy úspešných titulov herného štúdia Pixel Federation.
Prihlasovanie do štvrtého ročníka programu je otvorené do 19. mája na webovej stránke programu butterflyeffect.sk.