Zo skúsenosti, v rámci našich podnikateľských aktivít, nám vyplnylo niekoľko jednoduchých akčných krokov, ktoré odporúčame absolvovať každému začínajúcemu podnikateľovi, pri testovaní jeho binis nápadu. Poďme sa spolu pozrieť, aké to sú.
1. Jasne si definuj, čo je tvoja pridaná hodnota, (tzv. UVP Unique value proposition)
Zadefinuj si:
– čo ťa aktuálne trápi, čo nefunguje v tvojom okolí a chceš to zmeniť a zlepšiť,
– v čom je tvoje riešenie (aspoň o chlp) lepšie ako aktuálne alternatívy na trhu (spíš si aspoň 3 dôvody)
2. Sprav si (svedomito) analýzu existujúcej priamej a nepriamej konkurencie:
– Kto to je, vypracuj zoznam aspoň 10 priamych a 10 nepriamych konkurentov
– v čom je ich riešenie horšie / lepšie ako tvoj návrh
– v čom sa odlišuješ a si unikátny, lepší ako oni
3. Navrhni si tzv. Prezentačnú stránku (ENG: Landing page)
Spíš tam, postupne, rad za radom:
4. Sprav si prieskum medzi 20 reálnymi potenciálnymi zákazníkmi:
– ukáž im návrh dizajnu webu, stránky, appky, produktu
– využi na zber spätnej väzby nátroje ako:
– zisti či chápu tvojmu produktu, tvojej službe a ak nie, tak nech ti detailne popíšu, čomu nechápu, čo nie je jasné z tvojho návrhu.
5. Zisti, či to zvládneš sám
6. Koľko potrebuješ peňazí na štart nápadu:
7. Detailne si, na základe doterajšieho výskumu, vyplň tzv. “Lean Canvas” biznis model
Zadanie: Vytvor si business model využitím metódy Lean Canvas pre tvoj nápad.
8. Maj správny mindset