Inšpirácia

Ako otestovať vlastný podnikateľský nápad za menej ako 100 € a 100 hodín času

Viktor Stefanak 2 % zero2hero OZ

Zo skúsenosti, v rámci našich podnikateľských aktivít, nám vyplnylo niekoľko jednoduchých akčných krokov, ktoré odporúčame absolvovať každému začínajúcemu podnikateľovi, pri testovaní jeho binis nápadu. Poďme sa spolu pozrieť, aké to sú.

1. Jasne si definuj, čo je tvoja pridaná hodnota, (tzv. UVP Unique value proposition)

Zadefinuj si:

– čo ťa aktuálne trápi, čo nefunguje v tvojom okolí a chceš to zmeniť a zlepšiť, 

– v čom je tvoje riešenie (aspoň o chlp) lepšie ako aktuálne alternatívy na trhu (spíš si aspoň 3 dôvody)

2. Sprav si (svedomito) analýzu existujúcej priamej a nepriamej konkurencie:

– Kto to je, vypracuj zoznam aspoň 10 priamych a 10 nepriamych konkurentov

– v čom je ich riešenie horšie / lepšie ako tvoj návrh

– v čom sa odlišuješ a si unikátny, lepší ako oni

3. Navrhni si tzv. Prezentačnú stránku (ENG: Landing page)

Spíš tam, postupne, rad za radom:

  • Kľúčový slogan
  • 3 kľúčové benefity tvojho nápadu
  • V čom sa odlišuje tvoja služba či produkt na trhu
  • Potenciálny cenník (regular & premium)
  • Odkaz na google form dotazník

4. Sprav si prieskum medzi 20 reálnymi potenciálnymi zákazníkmi:

– ukáž im návrh dizajnu webu, stránky, appky, produktu

– využi na zber spätnej väzby nátroje ako:

  • Google forms dotazníky, jednoduché návrhy stránky cez canva.com wix.com alebo
  • jednoducho, nakreslením webu / appky na papier. 
  • Ak je to fyzicky produkt, snaž sa ho vytvoriť a ukázať čo najhodnovernejšie

– zisti či chápu tvojmu produktu, tvojej službe a ak nie, tak nech ti detailne popíšu, čomu nechápu, čo nie je jasné z tvojho návrhu.

5. Zisti, či to zvládneš sám

  • Ako vyzerá tvoj tím? Si to ty? Ty si expert na problém, ktorý riešiš? 
  • Potrebuješ ďalšieho člena tímu? 
  • ak áno, musí byť vlastník firmy? Nestačí si ho „prenajať“ na začiatok ako dodávateľa / zamestnanca?

6. Koľko potrebuješ peňazí na štart nápadu:

  • Prerátaj si, koľko ťa bude stáť prvý prototyp, ktorý môžeš dostať medzi svojich potenciálnych zákazníkov
  • Snaž sa náklady na prvý prototyp “osekať” na polovicu

7. Detailne si, na základe doterajšieho výskumu, vyplň  tzv. “Lean Canvas” biznis model

Zadanie: Vytvor si business model využitím metódy Lean Canvas pre tvoj nápad. 

Lean Canvas pre Uber

8. Maj správny mindset

  • Obklop sa podobne zmýšľajúcimi ľuďmi, (pomáhajú k tomu rôzne coworking priestory, akceleračne a inkubačné programy, viď najaktuálnejší zoznam na http://coworkingy.sk/)
  • vyhľadávaj ich prítomnosť, (ponúkni im protihodnotu, prečo by Ti mali venovať ich čas. Napr. niečo pre nich urobíš, navrhneš im, v čom si dobrý a Tvoja pomoc ich odbremení, ušetrí im čas či peniaze)
  • nájdi si mentora resp. skúsenejšieho „kolegu“ podnikateľa, ktorý Ťa usmerní na Tvojej ceste. Zistit, v akej oblasti sa chceš zlepšiť, nádji si firmu, ktorá je v nej špičkou, následne si nájdi majiteľa na LinkedIn a napíš mu motivačnú, no kratučkú správu, prečo by si ho chcel za mentora a čo si viete navzájom dať.
Ak sa Ti článok páčil, zdieľaj a odporuč ho, prosím, tvojim kamarátom. Ďakujeme.
Kľúčové slová: , , , ,

Čítať ďalej

Sme hrdý partner akceleračného programu Rozbiehátor. Ako hovorí zakladateľ Juraj Kováč: "Ukážeme ti ako si overiť, či je tvoj nápad dostatočne dobrý na to, aby z neho mohol byť fungujúci biznis."

Klikaj na Rozbehni sa!

Podporili nás