Jovinečko: “Nenaháňajte sa zarobiť čo najviac za čo najkratšiu dobu”

Na Instagrame a TikToku jeho vtipné skeče sledujú státisíce ľudí. Prvý tepovač dostal na devätnáste narodeniny a dnes má okrem úspešnej tepovacej firmy biznis so sladkosťami.

V rozhovore sa tiež dozvieš:

Kto ho v mladosti najviac ovplyvnil,
od koho sa naučil základy podnikania a marketingu
v čom sa jeho biznis líši od konkurencie,
čo potrebuje mladý človek, ak chce začať tvoriť na sociálnych sieťach
a mnoho ďalšieho.


Na Instagrame máš už cez 165-tisíc fanúšikov. Kedy si začal s tvorbou contentu na sociálnych sieťach?

Na začiatku som proste len chcel zabaviť ľudí na internete a priblížiť im vtipným spôsobom našu prácu. Neskôr som to už nerobil iba pre firmu, ale aj na svoj osobný profil. 

Čerpáš zo situácií z bežného života alebo si väčšinu vecí vymýšľaš?

Všetko je zo života. Vždy, keď niekto začne hovoriť nejaký príbeh, pozorne ho počúvam a automaticky premýšľam, ako z toho vytvoriť niečo zaujímavé.

Množstvo mladých ľudí sníva o tom, že zarobia vďaka sociálnym sieťam. Málokomu sa to však podarí. Na čo by mal v prvom rade myslieť začínajúci tvorca?

Autenticita je alfa a omega. V histórii ľudstva nikto nemal takú možnosť ukázať sa celému svetu, ako my. A ak mladí chcú niečo robiť na sociálnych sieťach, nech si položia otázku, prečo. Či len preto, lebo to robia aj kamoši, alebo majú svetu naozaj čo povedať. Mnoho ľudí sa na sociálnych sieťach tvári, že sú niekto iný a nakoniec ich to vždy dobehne.

Ako reaguješ na hejterské komentáre?

Nepamätám si, že by so mnou nejaký hejt zamával. Som tak trošku autista, vôbec nevnímam, či o mne niekto niečo rozpráva a idem si svoje.

Ako vlastne vznikol nápad založiť si čistiacu firmu?

Keď som mal čerstvých osemnásť, mama mi oznámila, že má nového priateľa z Česka. Dozvedel som sa, že je to dosť úspešný podnikateľ, ktorý má vo svojej správcovskej spoločnosti pod sebou 120 zamestnancov.  Fascinovalo ma, že mám konečne niekoho vo svojom okolí, kto úspešne podniká.

Cez víkendy a letné prázdniny som tam zvykol pracovať a postupne som sa začal zamýšľať nad tým, či by sa niečo také nedalo spraviť aj v Bratislave.
O pár mesiacov som mal narodeniny, otec mi daroval tepovač a povedal mi, nech sa naučím najprv tepovať a vybudujem si niečo vlastné.

Na začiatku som si pozrel, ako funguje na sociálnych sieťach moja konkurencia a vôbec to nebolo dobré. A začalo ma to neskutočne baviť. Mal som radosť, že môžem niečo tvoriť a začal som premýšľať nad menom firmy, aký si dám cenník, aké videá a fotky budem pridávať. Prvé zákazky som fakturoval na svoju mamu a až keď som zistil, že to má zmysel, založil som si živnosť.

Takže aj ty sám vieš tepovať, áno?

Áno, áno, viem aj tepovať.

Zdroj: Jovinečkov archív

Kto boli tvoji prví zákazníci?

Na začiatku to bola rodina a známi. Neskôr som začal platiť reklamu na Facebooku a zákazníci postupne začali prichádzať aj odtiaľ.

Aké boli začiatky tvojho podnikania? Ako si sa naučil nastaviť celý marketing okolo?

Začínal som úplne od nuly. Vytvoril som si stránku na Facebooku a všetko o marketingu som sa učil z Youtube. Milujem Garyho Vaynerchuka. Vyjadrovaním je podobný môjmu otcovi, má filozofiu, ktorá mi veľmi sedela a veľa som sa od neho naučil.

Rovnako som sa potreboval doučiť, ako sa robia reklamy na Facebooku, tak som si vygooglil How to make a Facebook ad a pozeral som si videá z viacerých zdrojov. Je to celkom intuitívny proces, nič zložité. V tom čase bola reklama na Facebooku veľmi lacná – dal som tam euro-dve a môj príspevok videlo o tisíc ľudí viac, takže sa to skutočne oplatilo a vďaka tomu sa mi podarilo zohnať ďalších zákazníkov.

V čom je teda váš marketing iný oproti konkurencii?

Konkurencia v servisných službách je u nás stále veľmi slabá a v čistiacich servisoch ešte viac. Dosť ma iritovalo, keď som si pozrel konkurenciu a videl som, že marketing majú vytvorený ako magazín pred a po a ešte aj používali nekvalitné fotografie. Ďalšie z postov boli typu: „profesionálne služby, najlepší prístup, najlepšie tepovanie“ a tak ďalej, nič navyše.

My sme sa od začiatku snažili pridávať posty, kde sme sa ráno pozdravili s kávičkou, kde bol náš zamestnanec na kamere. Snažili sme sa zmeniť dojem zo živnostníkov a služieb. Naše zákazníčky sú vačšinou mamičky a počúvali sme od nich, že sa im páči, že nás na sociálnych sieťach už videli a že sú to tí istí ľudia, ktorí im prídu poupratovať. Boli rady, že nemuseli tŕpnuť v druhej izbe, pokým my upraceme a posťažujeme sa na vládu. Prišli sme s dobrou energiou, porozprávali sme sa, dali sme si kávičku. 

Ale nie je to len o marketingu a samozrejme, snažíme sa o čo najlepšiu prácu. Nie sme však čarodejníci, nedokážeme vyčistiť úplne všetko, a to sa tiež vždy snažíme vysvetliť.

Okrem tepovacej firmy rozbehol aj biznis so sladkosťami
Zdroj: Jovinečkov archív

Akú najbizarnejšiu situáciu si v poslednej dobe zažil vo svojej práci?

Asi pred rokom sme išli tepovať k jednému páriku a teraz sú tí ľudia moji najlepší kamaráti. Aj s mojou priateľkou odvtedy chodíme všade spolu, boli sme v Amerike a na ďalších dovolenkách. S tým chalanom máme kanceláriu a onedlho otvárame aj gastro prevádzku v Bratislave. Trávime spolu takmer každý deň a je veľmi zaujímavé, že jedna tepovačka vytvorila taký dobrý dlhodobý vzťah.

Poraď ľuďom, ktorí chcú začať podnikať, ale nevedia, kde začať. Čo je podľa teba pri štarte podnikania najdôležitejšie?

Nenaháňajte sa zarobiť čo najviac peňazí za čo najkratšiu dobu, len aby ste mohli ukázať kamarátom alebo okoliu, že ste čávovia a páni podnikatelia. Uvedomte si, že je to beh na dlhú trať a chcete vybudovať niečo, čo má zmysel. A určite sa dobre naučte používať sociálne siete. Pre mňa je to momentálne najväčší pilier môjho podnikania a viem aké je to dôležité pre všetky firmy, malé aj veľké korporáty, keďže robím marketing aj pre nich.

Na akch sociálnych sieťach ťa nájdeme?

Nájdete ma na Instagrame a na TikToku.

Ak sa Ti článok páčil, zdieľaj a odporuč ho, prosím, tvojim kamarátom. Ďakujeme.
Kľúčové slová: , , , ,

Otestuj svoj biznis nápad aj ty!

Ak si pripravený skúsiť to, pripravili sme pre teba:

Ak máš akékoľvek otázky, zastav sa za nami v Campus cowork alebo napíš mail na Viktor@zero2hero.sk

Podporovateľom OZ Zero2Hero je firma NAY. Checkni si ich aktuálne otvorené pozície.

Sleduj nás na Instagrame, Facebooku alebo LinkedIne, aby ti neušli žiadne Zero2Hero novinky!
Ak sa Ti článok páčil, zdieľaj a odporuč ho, prosím, tvojim kamarátom. Ďakujeme.

Otestuj svoj
biznis nápad!

Spolu s expertmi z Campus cowork, Zero Gravity Capital fund či zakladateľmi akcelerátora Perry Talents sme zostavili úvodný set domácich úloh, ktoré ti pomôžu pretaviť počiatočnú ideu do reálneho projektu.

Ak máš akékoľvek otázky, zastav sa za nami v Campus cowork alebo napíš mail na viktor@zero2hero.sk.

SME HRDÝM PARTNEROM
AKCELERAČNÉHO PROJEKTU
ROZBIEHÁTOR.

“Pomáhame ľuďom rozbehnúť užitočný projekt, ktorý ich uživí.”
zakladateľ Juraj Kováč

Podporili nás